A | A
Samen tuinieren

Alarmopvolging

24 uur per dag veilig in uw eigen woning.

Professionele alarmopvolging

Heeft u niemand in uw omgeving die in de buurt woont en bij alarm direct voor u klaar kan staan? Of is het voor uw naasten te belastend om 7 dagen in de week 24 uur per dag klaar te staan?  Dan is er ook een mogelijkheid om DSV als eerste contactpersoon daarvoor aan te wijzen. Dan kunt u 7 dagen per week en 24 uur per dag professionele alarmopvolging van DSV ontvangen als dat nodig is. Dit geldt dus ook voor de regionaal georganiseerde nachtzorg (ReboZ).

Hier volgen de stappen om dit te regelen:

1. Formulieren invullen:

  • Als u voor professionele alarmopvolging kiest, gaat u met DSV een overeenkomst alarmopvolging aan.
  • Bij het aanvragen van de Alarmopvolging door DSV gaat u akkoord met de opvolgvoorwaarden voor Alarmopvolging. U kunt deze hier lezen: Algemene voorwaarden alarmopvolging. U hoeft deze niet uit te printen of naar ons terug te sturen. Dit is voor uw eigen informatie.

Voor de betaling vragen wij u de machtiging voor betaling te tekenen. De kosten van de alarmopvolging vindt u op het machtigingsformulier.

Wilt u de Overeenkomst alarmopvolging én de machtiging wel uitprinten en ingevuld/ondertekend naar ons terug sturen? Hier vindt u deze formulieren:

Wij kunnen alleen volledig ingevulde en ondertekende formulieren behandeling nemen. U  kunt de geprinte en ondertekende formulieren sturen aan:

DSV|verzorgd leven
Afdeling Zorgbemiddeling
Antwoordnummer 10011
2200 VB KATWIJK

2. Toegang tot de woning regelen via FocusCura

De zorgorganisaties in de regio werken met het systeem van FocusCura. Via dit systeem hebben de zorgverleners toegang tot uw woning. DSV|verzorgd leven heeft dit, net als de andere thuiszorgorganisaties, zo geregeld dat hierbij uw veiligheid staat voorop staat.

Nadat u de overeenkomst alarmopvolging en de machtiging ondertekend heeft opgestuurd naar Zorgbemiddeling, neemt DSV deze in behandeling.

U kunt dan alvast via deze link de veilige toegang regelen via FocusCura.

Woongebouw met centrale toegangsdeur

Ook voor woongebouwen met toegang via een centrale toegangsdeur kan een oplossing komen. Misschien is dit al gebeurd voor uw gebouw. Ook dit kan via FocusCura. Het wordt dan eenmalig voor het gebouw aangeschaft en geïnstalleerd, bijvoorbeeld via de Vereniging van Eigenaren (VVE). In dit geval adviseren wij u om contact op te nemen met uw woningcorporatie of VVE. U kunt hen dan ter verduidelijking deze brief geven.

3. Alarmeringsapparatuur via medische indicatie of zonder medische indicatie aanvragen

Komt u in aanmerking voor een alarmeringssysteem op medische indicatie, dan heeft u een voorschrift nodig van uw huisarts. De voorwaarden voor het aanvragen van een alarmeringssysteem vindt u op de website van uw ziektekostenverzekeraar. Indien u niet in aanmerking komt voor een medische indicatie, kunt u deze zelf aanvragen via:

M-alert: (0413) 273 155 info@m-alert.nl
Eurocross: (071) 364 1789 personenalarmering@eurocross.nl
CSI alarmering: (040) 2580155 service@csiservice.nl

4. Beëindiging alarmopvolging

Wilt u de alarmopvolging door DSV beëindigen? Stuurt u dan het ingevulde en getekende beëindigingsformulier naar ons op.

5. Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met Afdeling Zorgbemiddeling van DSV: (071) 20 490 30

of zorgbemiddeling@dsv-verzorgdleven.nl.