A | A

DSV: goede, menselijke zorg dichtbij. Comfortabel thuis wonen met hulp en zorg in de buurt, of verzorgd wonen in een woonzorgcentrum; u vindt het bij DSV.

Zorg

Welke vormen van zorg kan DSV u bieden?

Bent u op zoek naar goede zorg dichtbij? Wij leveren buurtgerichte thuiszorg en ondersteuning in de thuissituatie én zorg binnen onze woonzorgcentra. Dat kan om enkele uren gaan maar ook om 24-uurs zorg. De zorg binnen onze woonzorgcentra bieden wij voor zowel voor bewoners met somatische (lichamelijke beperkingen) als bewoners met Pyscho-geriatrische beperkingen. Maar wij bieden u ook hulp en ondersteuning thuis zodat u zo lang mogelijk in uw eigen vertrouwde omgeving kunt blijven wonen, zoals huishoudelijke hulp. Met aanvullende servicediensten die DSV u biedt zoals boodschappenservice of maaltijdservice steunen wij u om langer en comfortabel zelfstandig thuis te kunnen blijven wonen. Tevens kunt u bij DSV terecht voor intensieve persoonlijke zorg in één van onze Hospices.

Zorg bij DSV

Wij werken met kleine zorgteams waarbij zelfstandigheid, persoonlijke contact en aandacht voor belangrijk is. Onze zorg is erop gericht om  u of uw naaste zo lang mogelijk verantwoord, prettig in eigen omgeving en zo zelfstandig mogelijk te laten wonen. De woonzorgcentra bieden een uitkomst wanneer thuis wonen niet meer gaat. Ook de meest kwetsbare ouderen kunnen hier bij DSV voor terecht, ook wanneer er sprake is van ernstige geheugenstoornissen al dan niet gecombineerd met gedragsproblemen.De thuiszorg van DSV is net als de zorg in de woonzorgcentra geregeld in kleine teams met veel persoonlijke aandacht voor u. De thuiszorg wordt verleend vanuit één van de woonzorgcentra of zorgsteunpunten dichtbij u in de wijk. Wilt u weten wat er voor u of uw naaste mogelijk is bij DSV? Of wilt u zorg aanvragen? Neem dan contact op met de Cliëntenservice.

Mantelzorgbeleid DSV

De zorg bij DSV is gericht op om ouderen te ondersteunen om zo lang mogelijk zo zelfstandig en comfortabel mogelijk te wonen en leven. En als dit niet meer zelfstandig in een eigen woning kan, dan zo zelfstandig mogelijk, in veiligheid en met alle zorg direct onder handbereik in een woonzorgcentrum. Voor de zorg voor u bij DSV maken wij samen met u een zorgplan. Hierbij worden ook uw naasten, en/of mantelzorgers betrokken. Met elkaar kijken wij wat voor u in welke situatie de beste en prettigste oplossing is. Goed contact tussen u als cliënt, uw naasten, DSV als zorgverlener en de mantelzorgers vinden wij zeer belangrijk.

Mantelzorgers leveren vanuit hun eigen invalshoek een waardevolle bijdrage aan het gezamenlijke belang, namelijk het welbevinden van de cliënt. Uitgangspunt is dat DSV de mantelzorg stimuleert door vanaf het moment van aanvang van de zorgverlening aandacht te besteden aan de rol van de mantelzorger. Om in de samenwerking voor iedereen duidelijkheid te geven heeft DSV een mantelzorgbeleid opgesteld. Professionele zorgverleners en mantelzorgers worden door DSV gezien als partners in de zorgverlening, die per definitie de zorgsituatie vanuit verschillend perspectief zien. De formele zorgverleners werken vanuit hun professionaliteit en beroepsperspectief. Mantelzorgers zijn in de eerste plaats partner, familie of hebben een andere persoonlijke relatie met de cliënt. Daarnaast hebben zij een rol in de zorg, behartigen belangen van hun naaste of vertegenwoordigen hen formeel. De cliëntbegeleider is voor de mantelzorger het eerste aanspreekpunt. Ook heeft de cliëntbegeleider een signalerende rol ten aanzien van de behoefte aan ondersteuning van de mantelzorger. De volledige tekst van het mantelzorgbeleid kunt u desgewenst aanvragen bij onze Cliëntenservice.

Gouden Prezo in de zorg

DSV hecht zeer aan goede kwaliteit van de zorg en dienstverlening, waarbij alles draait om u, onze cliënt. Keuringsinstantie Perspekt verleent gouden, zilveren en bronzen keurmerken aan zorgorganisaties voor hun zorg- en dienstverlening. Voldoet alles aan de hoge eisen van het instituut, dan kan een bronzen, zilveren of gouden keurmerk ontvangen worden. DSV heeft na een aantal grondige audits van Perspekt het gouden Prezo keurmerk mogen ontvangen voor alle locaties, waardoor alle DSV locaties en de verleende zorg en dienstverlening van DSV garant staan voor hoogwaardige kwaliteit.