A | A
beach

Goud voor alle locaties en zorgsteunpunten van DSV

Kwaliteitszorg en Prezo

Alle locaties en zorgsteunpunten van DSV hebben het gouden Prezo keurmerk behaald.

Gouden Prezo in de zorg

DSV hecht zeer aan goede kwaliteit van de zorg en dienstverlening, waarbij alles draait om u, onze cliënt. Keuringsinstantie Perspekt verleent gouden, zilveren en bronzen keurmerken aan zorgorganisaties voor hun zorg- en dienstverlening. Voldoet alles aan de hoge eisen van het instituut, dan kan een bronzen, zilveren of gouden keurmerk ontvangen worden. DSV heeft na een aantal grondige audits van Perspekt het gouden Prezo keurmerk mogen ontvangen voor alle locaties, waardoor alle DSV locaties en de verleende zorg en dienstverlening van DSV garant staan voor hoogwaardige kwaliteit.

Digitalisering, specialismen en innovatie in de zorg

DSV vindt kwaliteit zeer belangrijk en blijft ook voortdurend werken aan verbetering van de zorg die zij levert, op elk gebied. Niet alleen door het investeren in nieuwe zorggebouwen met de nieuwste zorgmiddelen en innovatieve zorgtoepassingen waarmee ouderen nog beter, prettiger en veiliger verzorgd kunnen worden.  Maar ook door het uitbreiden van diensten en service en het opleiden van de eigen werknemers en het ontwikkelen van eigen expertise. Zo is er een eigen wondspecialistisch verpleegkundige in dienst van DSV en een expertiseteam van verpleegkundigen dat dag en nacht beschikbaar is bij meer complexe zorg.

Er wordt bovendien geïnvesteerd in nieuwe digitale technologie en gewerkt met moderne tools zoals het Electronisch Cliëntendossier (ONS Dossier geheten). Cliënten, mantelzorgers en naasten kunnen via het familieportaal ‘Caren’ via internet meekijken in het cliëntendossier en rechtstreeks contact onderhouden met het zorgteam. Op die manier is iedereen goed en zeer snel op de hoogte van de situatie van een cliënt. Wilt u hier meer over weten? Vraag er dan naar bij uw cliëntbegeleider of teamleider.

Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg

Sinds begin 2017 is het ‘Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg’ uitgebracht door het Zorginstituut Nederland, in opdracht van het ministerie van VWS. Dit kwaliteitskader is richtinggevend voor alle ouderenzorgorganisaties. Onder de noemer ‘Samen leren en verbeteren’ beoogt het Kwaliteitskader om samen met de inbreng van verpleegkundigen en verzorgenden de kwaliteit en veiligheid van verpleeghuiszorg te verbeteren. Uitgangspunten van het Kwaliteitskader: de mens centraal, nadruk op leren en verbeteren, het versterken van vertrouwen en minder bureaucratie. Het Kwaliteitskader is voor organisaties een kompas, dat hen helpt bij het realiseren van goede zorg.

Eén element in het Kwaliteitskader is dat organisaties al hun (beleids)plannen rond kwaliteit en cliëntveiligheid jaarlijks moeten bundelen in een kwaliteitsjaarplan. En het jaar daarop dan rapporteren in een kwaliteitsjaarverslag. Daarop vooruit lopend moeten organisaties alvast gegevens met betrekking tot de personeelssamenstelling via hun website publiceren, omdat dit één van de belangrijke graadmeters is bij de kwaliteit van zorg. Deze gegevens van DSV treft u hier aan.

Vragen, klachten en vertrouwenspersoon

DSV werkt continu aan de kwaliteit van haar zorg en diensten. Ook zorgt DSV voor waarborging van de inspraak van de cliënten en hun naasten door de cliëntenraden die bij elke lokale betrokken zijn. Ook heeft DSV een Centrale Cliëntenraad die de vinger aan de pols houdt namens de cliënten op de diverse locaties. Ondanks alle zorgvuldigheid en aandacht waarmee de zorg en service wordt verleend binnen DSV kan het natuurlijk toch zo zijn dat DSV niet volledig aan uw verwachtingen voldoet of dat u vragen heeft over sommige aspecten van de verleende zorg. DSV vindt het belangrijk om dit van u te horen. We zien elke klacht als een advies voor verandering en verbetering. Gaat u vooral in gesprek met ons op de locatie over uw vragen, verwachtingen en klachten. DSV heeft ook een brochure voor u beschikbaar met informatie over klachtafhandeling; deze kunt u gratis aanvragen bij de Cliëntenservice, (071) 204 90 30.

Als u het moeilijk vindt om zelf een klacht in te dienen of u wilt er gewoon even met iemand over praten, dan kunt u zich wenden tot de klachtenfunctionaris van DSV of de vertrouwenspersoon voor cliënten. Willem van der Plas is de vertrouwenspersoon voor cliënten bij DSV. Zijn taken zijn het opvangen van de klacht, luisteren, vast stellen van de inhoud en wat u ermee wenst te bereiken, informatie geven over de klachtenprocedure en mogelijkheden om een klacht in te dienen. Indien gewenst kan hij trachten om door bemiddeling tot een oplossing te komen. U kunt hem telefonisch bereiken onder(071) 407 34 25, of via vertrouwenspersoon@dsv-verzorgdleven.nl. Hans Geerts is de klachtenfunctionaris van DSV|verzorgd leven.  Hij kan u informeren en adviseren over de klachtenregeling bij DSV en het klachtenformulier. Ook kan hij u doorverwijzen naar de juiste leidinggevende, bemiddelen bij gesprekken en eventueel begeleiden bij het indienen van een klacht. Hij is telefonisch te bereiken op (071) 204 90 13 of via klachtenfunctionaris@dsv-verzorgdleven.nl.